آخرین دستاوردها
خانه - دستاوردها و اختراعات - ساخت شناور یدک کش و خدماتی

ساخت شناور یدک کش و خدماتی

مدیرعامل شرکت کشتی سازی شناور سازی زیبا، در این باره گفت: شناور پدر، یدک کش تدارکاتی و خدماتی با طول ۳۰ متر، عرض ۱۰ متر و آبخور ۳٫۲۰ می‎باشد که برای جابجایی بارج‎های مسطح، حمل بار از بنادر و همچنین خدمات رسانی به سکوها از آن استفاده می‎شود. امیر شوقی گفت: این سفارش از بخش خصوصی است که همه مراحل طراحی و ساخت شناور، بومی سازی شده و به جز موتورهای رانش تمامی لوازم مورد نیاز این شناور نظیر ورق‎ها، لوله کشی، کابل‎های الکتریکی و برق رسانی و پارتیشن بندی در کشور طراحی و ساخته شده است.

همچنین ورق‎هایی که برای ساخت این شناور استفاده شده از فولاد اکسین اهواز تهیه شده است. مدیرعامل این شرکت در ادامه سخنانش با تشریح توانمندی متخصصان این شرکت در طراحی و ساخت یدک کش، دوبه و لندینگ کرافت، افزود: در این یارد ۲ شناور ۳۶ متری به نام‎های یاسین یک با قدرت چهار هزار اسب بخار و آوید با قدرت سه هزار اسب بخار سال گذشته تحویل کارفرما شده که در حال حاضر مشغول خدمات رسانی و انجام ماموریت هستند. شوقی بیان کرد: ۱۹ شناور تاکنون در این شرکت طراحی، ساخته و نوسازی شده و به آب انداخته شده است و همچنین ۲ عدد بارج ۷۵۰۰ که تقریبا ۷۰% کارشان انجام شده تا آخر امسال به آب اندازی می‎شود. وی افزود: ۲ طرح شناور صیادی مدرن هم به دست متخصصان این مجموعه بومی سازی شده است.

این شناورها با امکانات مدرن می‎توانند در خلیج فارس و هم آب‎های آزاد به صید بپردازند و ماهی را فریز شده به صورت بسته بندی تحویل اسکله دهند. امیر شوقی با بیان این که به بهسازی و توسعه صنعت نوپای کشتی سازی نیاز داریم تا بتوانیم جوابگوی نیاز خطوط کشتیرانی و حضور موثر در عرصه دریاها و سهیم شدن در تجارت جهانی باشیم گفت: این موضوع قبل از نیاز به سرمایه احتیاج به مدیریتی صحیح، حمایت و تشویق صنعت گران و استعدادهای بالقوه در این صنعت و میدان دادن به بخش خصوصی دارد. وی با اشاره به توان سازندگان داخلی و هزینه‎های بالای ساخت شناور گفت: برای تامین پروژه‎ها قراردادهایی ۳ جانبه بین بانک و سازنده و کارفرما بسته می‎شود که سازنده صورت وضعیت‎های خود را براساس زمانبندی در آن ارائه می‎دهد. متاسفانه برای تامین تجهیزاتی که در داخل نیست با مشکل مواجه هستیم و بخاطر بروکراسی اداری و قوانین دیگر سازمان‎ها و ارگان‎ها تجهیزات دیر به دست ما می‎رسد و این موضوع موقعیت سازندگان را به چالش و فرایند ساخت را طولانی می‎کند که معمولا بخاطر همین می‎گویند سازندگان داخل توانمند نیستند در صورتی که این طور نیست و توانمندی‎های سازندگان داخلی بیش از این است. وی با اشاره به خلاء شهرک صنایع دریایی در خرمشهر گفت: چوئبده با بادهای موسمی و زمین آبروفتی بستری نامناسب برای ایجاد یاردهای کشتی سازی و تعمیراتی می‎باشد که به بخش خصوصی پیشنهاد می‎شود. در حالی که خوزستان زمین مناسب، آب و هوا و دسترسی مناسب به دریا دارد و شهرستان خرمشهر به واسطه داشتن ساحل با رودخانه کارون و اروند رود از شهرستان‎های دارای توانمندی برای فعالیت شرکت‎ها و کارگاه‎های ساخت شناور فلزی است.

شوقی با اشاره به این که اگر وارد عمل نشویم بازار منطقه را دست می‎دهیم، گفت: کشور عراق با مشاوره همین بچه‎های خرمشهر در حال راه اندازی یاردهای تعمیراتی هستند. مدیرعامل شرکت کشتی سازی شناور سازی زیبا در پایان گفت: صنعت کشتی سازی در حوزه صنایع دریایی به عنوان یک صنعت مادر و یک محور اصلی در تولید ملی محسوب می‎شود، در صورتی که برای این صنعت برنامه ریزی درست و حمایت شود از قابلیت‎های بسیاری در زمینه ایجاد اشتغال موثر و درآمدزایی ریالی و ارزی برای کشور عزیزمان برخوردار است.

شناور یدک کش و خدماتی + عکس، شرکت کشتی سازی شناور سازی زیبا، ساخت ایران

شناور یدک کش و خدماتی + عکس، شرکت کشتی سازی شناور سازی زیبا، ساخت ایران

مارین نیوز

لینک کوتاه: http://iranetavana.ir/?p=9878

نظر خود را بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

معادله امنیتی *